Вхід на сайт 

Увійти Зареєструватися

Вхід до облікового запису

Username
Пароль *
Запам'ятати мене

Створити обліковий запис

Поля помічені зірочкою (*) є обовязковими для заповнення.
Name
Username
Пароль *
Підтвердження паролю *
Електронна адреса *
Підтвердження електронної адреси *

Цитата дня 

Віддай людині крихітку себе. За це душа наповнюється світлом. Ліна Костенко

Останні коментарі 

  • Ана ВЕртеня 09.07.2015 09:10
    :cry: :cry: ну плиз скожыте где решения

    Детальніше...

     
  • Ана ВЕртеня 09.07.2015 09:06
    :-| :-| агде решенея мне нужно бстро решыть

    Детальніше...

     
  • pepa machabeli 08.07.2015 12:24
    :oops: :sad: :o :cry: :-x :eek: :zzz :sigh:

    Детальніше...

Пошук по сайту 

Святковий календар 

Зараз на сайті 

На сайті 19 гостей та відсутні користувачі

Українська мова. Відкритий урок в 4 класі



 


Тема. Загальне поняття про дієслово як частину мови. (Вправи 77—80.)

 

Мета. Повторити і поглибити знання учнів про дієслово як частину мови, його граматичні ознаки. Виробляти вміння розрізняти дієслова серед інших частин мови. Розвивати творчу уяву

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

 

І.Організація класу до уроку.

- Любі діти! У наш клас завітали гості. Привітаймо в до­брий час гостей посмішкою і миром.

Девіз:

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно, плідно працювати.

ІІ.Фронтальне опитування

*Які частини мови вивчили?

*Яка частина мови називається іменником? прикметником? займенником?

ІІІ. Вибірковий диктант.

Прочитайте слова,  назвіть і запишіть тільки ті  слова, які належать до частини мови, яку ми ще не вивчили:

Діяти, веснянка, щедрівки, ми, масляна, існують, обжинки, віночок, єднатися, сміється, ловити,орати, писанка, хоровод, виорати, колядки, оглянулася, шостий, веселі. (діяти, існують, єднатися, сміється, ловити,орати, sdasd, оглянутися).

-Підкресліть першу букву в кожному записаному дієслові:

Прочитайте утворене слово.

(Дієслово)

-Це і є тема нашого уроку.

-Сьогодні ми повторимо правила й виконаємо вправи, які допоможуть вам узагальнити й систематизувати знання з теми Дієслово. Ви вчитиметеся міркувати, використовувати свої знання на практиці, колективно працювати,допомагати товаришам.

1. Колективне виконання вправи 77 (усно). 

а) Розпізнавання споріднених слів у поданих словосполученнях.

б) Визначення, якими частинами мови виражені споріднені слова. Виділення серед них дієслів.

в)На які питання відповідають дієслова

ІV. Каліграфічна хвилинка.

Си си иг игн гна ал сигнал сигнал 

Словникова робота

Що таке сигнал?

Умовний знак для передачі на відстань повідомлень.

перен. Те, що служить поштовхом до початку дії...

- Які асоціації виникають у вас, коли ви чуєте це слово?

(Сигнал регулювальника, світлофора, машини)

Який буває сигнал? (Тривожний, гучний, голосний)

- Відшукайте у вправі 77 словосполучення зі словом сигнал, складіть речення з цим словосполученням

В порту з корабля пролунав голосний сигнал.

Над табором пролунав сигнал на лінійку.

- Визначте головні та другорядні члени речення. 

Розберіть речення за частинами мови.

Доберіть спільнокореневі слова до слова сигнал, щоб вони були різними частинами мови. (Сигнал, сигнальний, сигналити)

Сигнал, сигналізація, сигнальний, сигналити, сигналізувати.

Запишіть ці слова, визначте спільний корінь.

- Зробіть розбір слова сигнальний за будовою.

V.1. Робота за підручником. (Впр. 78)

а) усний опис малюнка.

Опишіть зображене, добираючи слова, які передають боротьбу різних сил природи. Розгляд малюнка.

Звучить музика. Діти уважно слухають, закривши очі.

Висловіть свої думки з приводу побаченого і почутого...

-           Доберіть відповідні дієслова до іменників:

       Вітер ( який?) лагідний, холодний, пронизливий, теплий.


Хмара (що зробила?)(насунула).
Блискавка (що зробила
?)(вдарила)

Налетівсильний вітер. Насунули чорні хмари. (Чорні хмари оповили небо). Неспокійне море почорніло. Загримів грім. Разюча блискавка розрізала  небо.


Хвилинка відпочинку.

— А чи всі знають, як правильно треба поводитись підчас грози? Послухайте поради і запам'ятайте їх. (Читають учні.)

• Не можна ховатися від дощу під високим самотнім деревом або в скирті сіна під час грози.

• Під час грози не купайся!

• Не знімайте взуття. Мокра шкіра босих ніг — добрий провідник струму.

• Не користуйтеся під час грози радіоприймачами і телефоном. Це дуже небезпечно!

б) вірш Т.Г.Шевченка

-           А тепер послухайте, як передає ці почуття Т.Г. Шевченко у
своєму вірші. (Читання вірша)

Які дієслова ви почули? (Криє, стогне, виє)

Випишіть з вірша словосполучення дієслово + іменник за зразком в пілручнику

Криє (що?)небо, криє (що?) сонце, стогне (що?) море, виє (що?) море.

Назвіть дієслова, що римуються. (Криє-виє)

В якому значенні вони вжиті? (В переносному).

Зверніть увагу на останню букву.

Скільки звуків вона позначає? Чому?

Зробіть звуко - буквений аналіз слова криє. (З коментуванням з місця)

  1. 2.          Визначення дієслів у тексті.

Хто такий Т.Шевченко?

Що ви про нього знаєте?

Послухайте уривок з його вірша і назвіть дієслова: Щовесни, коли тануть сніги,

І на рясті засяє веселка, Повні сил і живої снаги Ми вшановуєм пам'ять Шевченка.

-           Які дієслова ви почули. Назвіть

  1. 3.          Бесіда про Кобзаря.

-           Чому   саме   навесні   ми   вшановуємо   про   нього   пам'ять?
(Народився 9 березня 1814 року)

Наш  народ  вшановує  пам'ять  про  поета-мислителя  у картинах, вишивках. (Показ зразків)

Майже в кожній оселі є   книга «Кобзар», яку в народі називають вічною, біблією українського народу.

Які твори Шевченка ви знаєте?

Хто   може   прочитати   його   вірш?  

Куди б не закидала доля поета, він завжди пам'ятав про свою рідну Україну.

-   Діти, любіть і ви нашу Батьківщину, як любив її поет.    Адже, велика Україна складається з маленьких мальовничих куточків.

Фізкультхвилинка

Зупиняємо урок

Робимо зарядку

Руки вбік, угору, вниз,

1, 2, 3 — не помились.

Ми руками — хлоп, хлоп, хлоп,

А ніжками — топ, топ, топ.

Як годинник, ось так:

Тік-так, тік-так.

Вправа 79

а) Читання вірша, словникова робота.

Серенада — 1. Музичний твір типу сюїти для інструментального ансамблю або оркестру, яку співають просто неба. 2. В поезії середньовіччя — вечірня вітальна пісня трубадурів, що виконувалася під відкритим небом; вечірня пісня на честь коханої.

Який тип цього тексту? (Текст-розповідь)
— Яка основна думка тексту? (Охорона природи, збереження її багатств)

б) Виконання завдань вправи.

— Скільки речень у вірші? (1 речення.) 

Скільки основ у реченні?

 Назвати головні члени речення.

— Якою частиною мови виражені присудки?

— Яке дієслово вжито у переносному значенні?  (спить сад) 

VI. Вивчення правила про дієслово і його роль у реченні

* Вправа-конкурс "Хто більше".

— Хто запише більше дієслів протягом 1-ї хвилини, той — переможець конкурсу.

Конкурсанти, які зголосились зачитати свої приклади, повинні довести, що записали саме дієслова.

*Творча робота (за вправою 80) — виконується усно.

— Доберіть відповідно до змісту пропущені дієслова. Придумайте заголовок.

                                                            Багатства природи.
У наших лісах, у садах і на левадах
 водиться багато різних птахів і дрібних звірів.
Розлогі степи і просторі пахучі луки з численними озерами й річками, що густо поросли осокою, очеретом та кущами, теж добрий притулок для дичини. Тут живе багато вснкої птиці, риби, диких бджіл та невеликих звірків. Тому не дивно, що є багато охочих
 убивати пташок, ловити рибу, збирати дикий мед та полювати на звірів, особливо на зайців.
2. Але багатства природи не можуть бути невичерпними. Тому слід дбайливо ставитися до них і не знищувати бездумно. І так уже багато птахів і звірів занесені до Червоної книги, а отже, є рідкісними, і нам слід іх берегти. Будьте уважними до природи, і вона віддячить вам сторицею.

  1. VI.        Домашнє завдання.
    С.44, вправа 80
  2. VII.        Підсумок уроку.

Яку частину мови ми повторювали?

Що називається дієсловом?

            




Додати коментар


Захисний код
Оновити