Розділи сайтуВхід на сайт
Увійти Зареєструватися
Популярні статтіТеґиЦитата дня
Останні коментарі
Пошук по сайтуСвятковий календарЗараз на сайтіНа сайті 14 гостей та відсутні користувачі |
Загадки на уроках української мови
Так, уже в добукварний період, пояснюючи дітям правила користування олівцем, зошитом, книжкою, говорячи для чого необхідно навчатись грамоти, користуюсь такими загадками: Не сорочка, а зшита, не кущ, а з листочками (зошит). Снігові поля, чорні граки, хочеш бути розумним – бери та вчи (книжка). Під час навчання грамоти відгадка може стати тим словом, у якому виучуваний звук у найзручнішій позиції. Завдання: 1.Послухайте загадки, відгадайте їх, вимовте слово, в якому ви почули тільки-но вивчений звук: Без рук, без ніг, а всіх кладе на постіль. (сон) Хто завжди правду каже? (Дзеркало)
2.Відгадайте загадки і скажіть, на якому місці в слові-відгадці знаходиться вивчений звук [к]: Хоч не шию я ніколи, та голок завжди доволі.(Їжак) Біла лапка, чорна лапка по дереву скаче. (Сорока) Не звір, не птиця, а хвіст як спиця. (Комар)
3.Вимовте звуки, якими різняться ці слова: На неї птах сідає, Вона його гойдає, А г на б змінить – Звірятком стане вмить. (Гілка – білка)
Щоб сприйняття спільнокореневих слів було активним, не варто пропонувати дітям готових слів для виділення спільної частини, краще дібрати їх разом з учнями в ході виконання завдання. Наприклад, пропоную гру ”Заповни клітинки”. До слів-відгадок треба дібрати спільнокореневі і вписати їх у клітинки. Аналізуючи ці слова учні вказують на їх лексичне значення, за допомогою чого вони утворені та відмічають чергування голосних та приголосних звуків у коренях. Завдання: Відгадайте загадки. До слів-відгадок доберіть спільнокореневі, запишіть їх. Поясніть чергування голосних і приголосних звуків у коренях.
Маю плаття зелененьке,
Гнучкі, ніжні віти,
Білу кору, стан тоненький.
Як я звуся, діти?
(Береза.Ще:берізка,березень,березовий,березневий).
Під дубочком народився,
Парасолькою накрився,
Може б, з лісу пострибав,
Якби другу ногу мав.
(Гриб.Ще: грибок, грибник, грибний, грибниця)
Що у світі найбагатше?
Що у світі найжирніше?
Що у світі найситніше?
(Земля.Ще: земелька, земельний, заземлення, приземлитися, землероб).
Летіла птиця по синьому небі,
Розпустила крила і сонце закрила.
(Хмара.Ще:хмарка, хмаринка, хмарний, хмарно, нахмарилося).
В небі хмара пролітала,
Білий пух порозсипала.
Він на землю міцно ліг,
Називають його…(Сніг. Ще:сніжок, снігур, сніжка,сніжна, сніговик, сніжинка).
Прийшла до нас бабуся
У білому кожусі.
Поля причепурила,
Пухнастим снігом вкрила.
Відгадайте, хто вона,
Бабуся чепурна?
(Зима.Ще:зимонька, зимовий, зимувати,озимина).
|
Коментарі
Стрічка RSS коментарів цього запису